Stroman Gedichten

3 juni 2020

Voor mijn Ouders

Hier verschijn jij in mijn dromen nog, in wat ik van je zag
Als het vuurlicht van de nacht, schijn jij mijn eiland voor heel even
Drijft jouw licht aan mij voorbij, voorbij het zout van mijn gezicht
Licht jij hier de sterrenzee, zo mooi, om tekens mee te geven
Aan diegene die jou lief was, tot jij ging, die ene dag

Hier verschijn jij in mijn dromen nog, in wat ik van je zag
Als de jutter die de wind jaagt, over duinen van zijn leven
Die blijft schrijven van de waterlijn al was het een gedicht
En lieve brieven in een fles stuurt, eenmaal uit je hart geschreven
Voor diegene die jou lief was, tot jij ging, die ene dag

Hier verdwijn jij tussen golven, tussen vuurlicht van de nacht
als de adem die mij lief is, als het vuurlicht dat je deelde
Nog een buiging voor jouw liefde, nog een buiging voor jou zacht
Voor mijn moeder die voor altijd in mijn hart zal zijn geschreven
Voor mijn eiland dat van jou was, eens door jou werd weggegeven

Hier verdwijn jij tussen duinen, in de vloedlijn van de nacht
Als de jutter die mij lief was, van de zee met golven speelde
Nog een buiging voor jouw liefde, nog een buiging voor jou zacht
Voor mijn vader die voor altijd in mijn hart zal zijn geschreven
Voor mijn eiland dat van jou was, eens door jou werd weggegeven

Hier verwaaien wij en zaaien wij, herinnering in as
Tussen golven en duinen, duizend lichtjes in de schemer
Want wij zijn nog niet verdwenen, zien nog hoe het leven lacht
Hoe wij samen zullen blijven, door herinnering van as
Op mijn eiland dat voor altijd, ook van jullie beiden was



Rust zacht lieve pappa en mamma...



6 opmerkingen:

  1. heel fraaie ode jan. met respect gelezen en meegevoeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor je mooie woorden Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en respectvol...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Els van de Donk-Pennings.4 juni 2020 om 19:23

    Heel mooi verwoordt in een prachtig gedicht, Jan.
    Waarin de liefde voor je ouders respectvol naar voren komt. Beide ouders mogen trots zijn op de kinderen die uit hen geboren zijn.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel voor je lieve woorden Els

    BeantwoordenVerwijderen