Stroman Gedichten

12 oktober 2011

Scrabbleleed

Jij vertelde mij met letters
en een knieval er nog bij
wat jij met mij wilde delen
maar nog nooit tegen mij zei
en ik zag er met een traan
het woordje HUWELIJK ontstaan
raakte buiten al mijn zinnen
was zo vreselijk ontdaan
want hoewel het lief bedoeld was
en doorspekt van vleierij
ging hier toch de drie keer letterwaarde
aan mijn neus voorbij

En zo tuurde ik het bord af
om dat wat mij zo kon schelen
want ik vond het echt afschuwelijk
wat jij juist had gedaan
nee - zo wilde ik niet spelen
of een huwelijk maar delen
ik wou winnen - als zovelen
maar zo was er niks meer aan
tot ik op mijn letterplankje
als een goddelijk bedankje
nog de A, de F, de S
en ook de C er nog zag staan

En je groende en je geelde
toen ik daarna zachtjes zei
schat je hebt alweer verloren
maar ik ben van de partij




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten