Stroman Gedichten

12 oktober 2011

Krijg de Hik !

Goedenavond lieve dame - zei ik
kom ik U wéér tegen
dus dat vraagt wel om een feestje
en ik opende spontaan
alvast een flesje donker bier
dat steeds voor mij hier had gelegen
en ik sprankelde van liefde
toen ik voor haar kwam te staan

Heel langzaam boog ze naar mij toe
waarbij zij lachte - wat verlegen
met haar ene hand omhoog
slechts nog een kus van mij vandaan
en ik kuste toen haar hand
met heel mijn hart - zó toegenegen
dat zij overmand door schoonheid
om zich heen begon te slaan

Zij keek mij groen en gelig aan
alsof zij hier haar huig ging legen
toch wel jammer van de passie - dacht ik
maar het moest zo zijn
ze sloeg mijn bierfles kort en klein
waarna zij schitterend zou schreeuwen
luister goed - dit is geen kroeg mijnheer
dit is de Albert Heyn !

Zij was briljant - echt geniaal
en ik betaalde met een zegel
die ik op haar mondje plakte
nu het feestje was gedaan
ssht - zeg maar niets mijn liefste pop
jij was fantastisch - zeker weten
dankzij jou weet ik nu weer
waar ik mijn winkelkar heb staan















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten