Stroman Gedichten

29 juli 2019

Vlieland

Daar waar ik nooit jouw naam vergat
Met sporen op het schelpenpad
De boerenglop, het droge wad
En rozenbottelwegen
Daar vond ik wat ik nodig had
Veel meer nog hier, dan in de stad
Een stilte, die de zee verbrak
Naakt in de zon gelegen

Waar zeilboot met de vogels gaat
Mijn hart voor jou steeds over slaat
Waar lichtjes waken, 's avonds laat
In sprookjesluchten schenen
Daar waar ik niemand nodig had
Dan jou mijn lief, zoals jij was
Daar waar ik nooit jouw naam vergat
De wereld leek verdwenen

Voor Marcel


4 opmerkingen:

  1. Weer een prachtig gedicht, het waren hele fijne dagen samen met jou ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik nam je graag mee in mijn sprookje❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jan

    Ben even komen koekeloeren op je blog.
    Wat een mooie gedichten.
    Je bent echt een woordkunstenaar.
    Mijn complimenten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel Ans voor je mooie woorden😊

    BeantwoordenVerwijderen