Stroman Gedichten

23 januari 2019

Robin Hood

Als een sprookje tussen sprookjes
In het witste licht geboren
Val jij neer als dwarrelsneeuw
Als witte deken zonder sporen
Steel je mijn hart voor het jouwe
Als een echte Robin Hood
En geef je terug wat niet van mij was
Met een zoen in overvloed

Want zo ben jij, mijn duizenddromer
Jij bent liefde, jij bent goed
Jij kust de wolken korenblauw nog
Tovert rozen op mijn hoed
Jij bent zo mooi, jij bent zo lief
Ik kan het bijna niet geloven
Voel hoezeer de wereld draait, lief
Steeds met jou ondersteboven

Als een sprookje tussen sprookjes
Valt jouw sprookje nooit verloren
Droom ik stiekem als een kind nog
Van de draken en de toren
Van Sneeuwwitje, Zeven Dwergen
En een prins met heldenmoed
Die de liefde zo laat leven
Met een kus die alles doet







Voor Marcel

11 opmerkingen:

  1. Dank je Marcel ! Graag gedaan voor jou x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees het gedicht hier ook nog eens Jan.
    Het is zo mooi geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jan, ook alle lof voor Marcel die jouw prachtige gedichten op een YouTube-film heeft gezet.
    Ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Hilly. Marcel heeft er zeker een mooi filmpje van gemaakt.

      Verwijderen
  4. Sprookjes worden soms werkelijkheid, dat blijkt nu weer.
    Dit gedicht laat zien wat twee harten, die voor elkaar openstaan, kunnen doen. Genot om te lezen
    saeske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Jos. Liefde schrijft zich vanzelf als het goed voelt.

      Verwijderen
  5. weer een vlotlezende parel, jan. liefde ten top!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend. Prachtig vervlochten woorden in kleine akkoorden, en daarom zo groots en gevoelig.

    Els van de Donk-Pennings.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel Els voor je lieve reactie !

    BeantwoordenVerwijderen