Stroman Gedichten

16 oktober 2011

Tom Tom

Hier lig ik dan een poosje
met mijn kleine wijzerdoosje
omgekanteld in een slootje
tussen kikkers en libellen
kan de vogels in de lucht zien
en de horizon zien hellen
en vanuit mijn Deux-Chevauxtje
zestien koeienpoten tellen

Wijzerdoosje, Wijzerdoosje
waarom liet je mij zieltogen
zie de ruitenwissers wissen
zie het prikkeldraad verbogen
Waarom moest ik van je afslaan
in een ademloos beknellen
waarom kon je mij de weg maar niet
naar Hamelen vertellen ?

Maar het wijzerdoosje zweeg
op alle vragen die het kreeg
ik was gaan hemelen, zowaar
tussen de kikkers en libellen
ach, het scheelde maar een letter
maar ik had ermee te stellen
mijn bestemming was bereikt
had ik maar beter moeten spellen

Wijzerdoosje, Wijzerdoosje
ben er boven aangekomen
kan de Hemelpoort niet vinden
kun jij mij die wel vertellen
moet ik linksaf, moet ik rechtsaf
of rechtdoor nog wat versnellen
snel - het brandt hier als een oven
zal ik Mieke Telkamp bellen ?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten