Stroman Gedichten

13 oktober 2011

Duizendvriendenschaar

Ook al wilt U alles weten
van mijn nieuwste cavia
en van de steenpuist op mijn rug
die morgen open wordt gesneden
en van koekjes bij de koffie
die ik niet heb opgegeten
toch deel ik het U niet mede
laat geen commentaren na

Want nee, ik ben geen twitteraar
zo'n bijdetijdse babbelaar
die steeds zijn grote boodschap kwijt moet
in het openbaar geschreven
als een woordendiarree
die duizend vrienden moeten lezen
en waarmee hij zijn bestaan
zo hij bestaat, weer heeft bewezen

Nee ik schitter door afwezigheid
ik ben mezelf maar
en heb mijzelf digitaal
zo ik besta, maar opgegeven
als onzichtbaar en ondeelbaar
onbestaanbaar, onbeschreven
zonder honderdduizend volgers
loop alleen mezelf na

Toch hoop ik wel dat ik besta
mijn lieve God dat ik besta
al was het dan een beetje maar
om Uw aanwezigheid te vrezen
ook al kom ik U op MSN
of Hyves helaas niet tegen
en ben ik vergeefs op op zoek nog
naar uw Facebookpagina

Ik leef mezelf dan nu maar
zonder mijn duizendvriendenschaar
ik laat alleen mezelf na
en iets dat iedereen mag weten
want wie nimmer heeft bestaan
wordt ook door niemand ooit vergeten
en dus leef ik onvergetelijk
wie doet me dat nog na ?















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten